2009. július 13., hétfő

New York szombat és vasárnap

Reggel 5 kor keltünk és 50:30 indultunk ki a reptérre. + csomag ráfizetés (2x15 USD), jegyek kinyomtatása az automatáknál. Röntgen, cipő le, motozás, cipő fel. Repülő, Bazi hideg, mert pont a légkondi mellett ülünk. pokróc, 6USD egy film, amit 10” nézhetsz meg. Szóval szunya. Leszállás Nyew York-ban. Hideg van, fúj a szél, és nem süt a nap. Kb ez röviden a nap első 10 órája, meg az, hogy most már három órával közelebb vagyok otthonhoz időzónailag, szóval csak +6 óra az eltérés :)
Oké, elsőnek a szerintem hasznos tanácsok. Mindenképpen vegyél olyan bérletet, ami arra az időre elég, amíg New York-ban vagy. a 7 napos full bérlet, ami minden metróra, megkötés nélkül, és minden buszra is jó megkötés nélkül, na ez komoly 27 USD. A 30napos ugyanilyen 47 USD. A második. Próbálj olyan szállást találni, ami Manhattan-ben van, mert az utazás nagyon sok időt el tud venni. A harmadik. Készülj fel, hogy nagyon sokat fogsz sétálni, még akkor is, ha tömegközlekedéssel utazol, amit csak lehet. Első szálláshelyünket az árak és a szolgáltatások határozták meg. Így találtunk rá a SLEEP INN nevű létesítményre, ami egy szobát ad, reggelivel, free wifi-s Internettel, saját fürdő és WC, 27” plazma tv. Ezt komoly 90 USD-ért. Összesen lett volna 525 USD a hat napra. Kint volt Brooklyn-ban a 49th utcában. Hát ez konkrétan a spanyol negyed legközepe, és még egy autópálya alatt is át kellett sétálni, miközben a metrótól 7 perc volt gyalog az út. Utána a metró a Manhattan 42th utca és a Broadway sarkáig 1óra 10 perc. Ezen annyira felhúztuk magunkat, hogy másik szálloda után néztünk. Így találtunk rá az AMERICANA INN nevű helyre, nincs Internet (persze van ingyenes WiFi, mert ügyes vagyok), két ágyas ez is, csak egy 15” LCD TV van, és közös fürdőhelységek az emeleten. Ezt 95 USD ér kaptuk meg naponta, ami adókkal együtt kijött 450USD-re. Ja, és a hely Manhattan West 38th Street és a 6Av. sarkán van. Ez azt jelenti, hogy a Broadway, kb 3 perc séta, és az Empire State Building is olyan 10 perc séta :) . Ha nem bírod a tömeget, nem szeretsz metrózni, nem tudod elviselni a másságot MINDEN téren, akkor ne gyere ide, mert e nélkül a tolerancia nélkül nem lehet NY-ot élvezni igazán. Hatalmasok a méretek, iszonyat mennyiségű ember. A metróban Rettenetes a meleg, és még több ember. A metróvezetők folyamatosan beszélnek, és gyakorlatilag érthetetlen, amit mondanak. Az utakon rengeteg a Yello Cab.
Este kilenc után értünk be New York (továbbiakban: NY) képzeletbeli fő csomópontjára, vagy inkább az egyik fő látványosságához, ami a West 42th (Time Square), és a Broadway sarka. ÉS innen igazából nem tudok többet mondani nektek, csak ezt: Őrüljmeg-Ájjujjel-Hajjálmeg. Nem is Írok erről többet, inkább feltöltöm valahogy a képeket és akkor, remélem, átjön majd nektek az, amit NY ad nekem. Bent voltunk este 11ig. Utána hazamentünk még a SLEEP INN-be. Közben eleredt az eső.
Ma, azaz vasárnap átjöttünk az AMERICANA INN-be. Újabb becsekkolás következett, majd irány a Central Park. Fel metróval a 81th utcáig, onnan be, és leesett az állam. A park nagyjából kétszer akkora, mint a Margit Sziget. Ezt onnan tudom, hogy béreltünk két kerékpárt a Magyar kerékpárkölcsönző srácoktól, és körbekerékpároztuk a parkot, hát ők mondták, hogy kb 10-11 km körbekerékpározni a parkot. És nem ám csak egyenesen, meg jobbra-balra, hanem komoly emelkedőket és ugye lejtőket is építettek az útba, szóval elég komoly kis túra kőrbe tolni a parkot. Aztán lesétáltunk a folyópartra, de a rossz irányba :D Szóval felültünk egy buszra és átvitt minket a másik oldalra, Ez a 72th. utca magasságában volt. Itt a Hudson folyó partján lesétáltunk a 26th. utcáig. Onnan be a Madison Square Garden-be, ami alatt van egy hatalmas vonat állomás !!! Én ezt nem is tudtam :D. Onnan meg haza gyalogoltunk. Most kicsi pihi, aztán megyünk vissza az utcára, mert megint este van és becsoki a hely. Holnap múzeumok, meg azután is múzeumok lesznek napirenden. Na hello :)
A nap zenéje természetesen Frank Sinatra: New York-New York :D
A nap képe, meg mind.
Szálloda 1:
SLEEP INN

Sálloda 2:
AMERICANA INN

A képeket később töltöm fel